ŠVP Horní Lomná

12.03.2022

1. den - sobota - Na hotel Excelsior jsme dorazili v pořádku. Při vynášení kufrů nám pomohly animátorky, pan majitel cestovní kanceláře, rodiče od Verči... prostě perfektní. Děti si vybalily a k večeři jsme měli kaši s masíčkem. Večerního programu se ujaly animátorky, seznámily se s dětmi a dohlídly na večerní hygienu. Večerka ve 20:30 se tentokráte o trošku protáhla... usnuli všichni.

2. den - neděle - Po ranní rozcvičce nás čekaly švédské stoly na snídani. Dopoledne si děti vyrobily vlajky a pokřiky. Oběd vyloženě překvapil: hranolky, kečup a stripsy. Po poledním klidu následovala společná vycházka a po svačince jsme se rozdělili: 1 skupinka šla do bazénu a do sauny, druhá sjíždět kopec na lopatě. Po večeři - těstoviny, masové kuličky a rajská, opět program v tělocvičně. Dnes usnuly děti opravdu brzy... ve 21:00 nebylo slyšet ani špitnutí.

3. den - pondělí -Opět jsme se probudili do nádherného rána. Sluníčko svítilo celý den. První den výuky jsme zvládli úspěšně. Bojové podmínky se samozřejmě dětem líbily. Učivo promítáme na prostěradlo nebo na televizi a jsem si k sobě nějak blíž... Vepřo, knedlo, zelo na oběd chutnalo téměř všem. Porce veliké... Dnešní odpolední program byl hlavně venku. Opět vycházka, hry ve sněhu a další skupinka šla do bazénu i do sauny. Vypadá to, že tato místnost uchvátila zatím všechny děti. Pozor, rodiče, připravte se na to, že možná pak budou vyžadovat saunování i po našem návratu. Na večeři rizoto a po večerním zpěvu (trénujeme hymnu školy v přírodě...) promítání.

4.den - úterý - Opět nádherné slunečné a tentokrát i teplé ráno. Dopolední výuka je vždy obohacená svačinkou ve formě ovoce. Na oběd byla nudlová kuřecí polévka, kaše s holandským řízkem a dle výběru salát nebo kompot. Snědlo se téměř vše. Po poledním klidu šly děti opět s animátorkami ven. Závodily ve zdolávání místních kopců.  Poslední skupina šla do sauny a na bazén. Večer jsme překvapily děti diskotékou i just dancem. Opravdu překvapily, jak se jim to líbilo.

5.den - středa - Předpověď počasí na dnešní den se vyplnila. V noci pršelo, ráno sněžilo. Po snídani ale sníh ustál a po obědě dokonce vykouklo sluníčko. To dokonce svítí celé odpoledne a oteplilo se. Proto děti po poledním klidu opět zamířily ven. Na oběd jsme měli hrachovou polévku, rýži a kuřecí směs se zeleninou. Začíná nám druhé kolo plavání a saunování. Na večer máme objednaný bowling. Zbytek dětí hraje ping pong, děvčata si zacvičí aerobik v tělocvičně. Děkujeme rodičům za krásné pohledy a dopisy. Vypadá, že i Česká pošta funguje. S čím máme problém, je špatný signál... ale ten vlastně nepotřebujeme. :)      Děti moc zdraví!!!

6.den - čtvrtek - Opět máme slunečné ráno. Dopolední výuka rychle utekla. Učení probíhá podle tříd nebo ročníků. Nejnáročnější je výuka páťáků, kteří jsou ze tří tříd. Jejich výuka je spíše jak výuka v ,,malotřídce". Učí se větší samostatnosti i spolupráci.
Špenát s vajíčkem a bramborem k obědu jedli téměř všichni, byl moc dobrý. Po poledním klidu nás čekala opět vycházka. Počasí je úžasné, terén tentokráte víc bahnitý. Byli jsme rádi, že u hotelu je ještě nějaký sníh. Bylo nutné si ve sněhu umýt boty. Opět šla jedna skupinka na bazén a do sauny, ostatní zůstali venku a na louce si zahráli několik her. Na večeři byly těstoviny s kuřecí směsí na smetaně. Po ní děti čekaly soutěže s animátorkami. Ale předtím ještě zazpívat další sloku hymny! Na fotkách si ji můžete přečíst...

7.den - pátek - opět krásné počasí. Po dopolední výuce jsem si pochutnali na kuřecím přírodním plátku s bramborem a mrkvovým salátem. Polední vycházka byla tentokráte zaměřená na orientaci v terénu. Každá skupinka vyfasovala mapky a buzoly, určovali jsem světové strany, snažili se zorientovat v mapě podle orientačních bodů. Některé znalosti děti předaly i animátorkám. Po svačince plavání a saunování pro děvčata, zbytek posádky řádil venku na hřišti. Večerní špagety byly snězené velmi rychle, jelikož se děti těšily, že si ve skupinkách zahrají hry, které si přinesly z domu. VELIKÝM překvapením byla večerní STEZKA ODVAHY. Jak to dopadlo: počet dětí před stezkou i po stezce beze změny. Oddychly jsme si. A je to poprvé, kdy se NIKDO nebál. Za odměnu dostaly děti diplom : SUPER HRDINA A SVÍTÍCÍ NÁRAMEK. Zítra nás čeká výlet.... Dnes odjely domů 3 animátorky, zítra by měly opět 3 nové dorazit. Děti mají spoustu nových kontaktů...

8.den - Je sobota a jelikož není škola a učení, děti si dnes mohly přispat a dokonce nebyla ani rozcvička. Hlavním cílem dnešního dne byl půldenní výlet na Kamenitý vrch. Až uvidíte fotky, určitě uznáte, že dnešní den byl jako malovaný, zalitý sluníčkem a oblohou bez mráčků. Túra byla sice náročná - táhlé stoupání, ale zvládli jsme to všichni. Hlavně proto, že měly děti slíbený velký nákup. V turistické chatě na Kamenitém vrchu. Na oběd jsme dorazili po domluvě až ve 14hodin. Knedlíky a vepřový plátek na paprice, polévka nudličková. Odpolední program si vzaly na starost opět animátorky. Jedna skupinka plavala a saunovala se. Ostatní děti hrály hry v jídelně. Na večeři jsme měli rýži a kuřecí stehýnko. Dnes byly děti poměrně unavené a hodně jich dnes usnulo už před večerkou, tj. před 20:30. Jinak všechny zdravíme!!!

9.den - Nedělní ráno měly děti také bez rozcvičky a s posunutým budíčkem. Dopoledne jsem vyzkoušeli jejich zručnost. Motaly, motaly a motaly... a vytvořily kofoláčka (někteří to nazvali panenkou vúdú). Výtvory si určitě prohlédněte v galerii a při troše štěstí panenku přivezou domů. Povedla se opravdu všem. Na oběd byla bramborová kaše s řízkem a broskvovým kompotem, polévka hrachová. Po poledním knihu se šel hledat POKLAD. Děti šly po týmech po fáborcích a plnily úkoly. Poklad našly všechny týmy. Byli šikovní. Někteří stihli postavit v lese i domečky. A samozřejmě bazén a sauna další skupinka. Po večeři - bramborový guláš s chlebem - jsme zvolili klidnější program - promítání filmu. Zítra nás čeká opět rozcvička a škola a ... další zajímavý program. Děti moc zdraví.

10.den - pondělí. Tak nám zase začala výuka. Kupodivu děti ani neprotestovaly. Na režim dne si už zvykly. Dokonce i na večerku ve 20:30. Rodiče, máte šanci toho využít, a doma v tom můžete pokračovat. Jde to. A dokonce i bez mobilů! (Tímto MOC děkuji rodičům, kteří s námi drželi za 1 provaz a opravdu mobily dětem nedali.)Teď tedy k dnešnímu dni. Na oběd jsme si pochutnávali na bramborových knedlících plněných uzeným masem, k tomu kyselé zelí a to vše polité do zlatova opečenou cibulkou. Polévka uzená. Opět se snědlo snad vše. Po poledním klidu děti vyrazily na týmovou hru a stihly i domečky z přírodnin. Opět další skupina plavala a saunovala se. Večeře nás úplně dostala. Pizza. A bylo jí opravdu dost, i na přídavek. Na večerní program se děti přesunuly k bowlingu a do tělocvičny. Nejprve jsme ale předali ceny za domečky a hru a zazpívali si další sloku naší hymny. Nyní už děti spinkají ve svých pelíšcích.

11.den - úterý. Počasí je opět slunečné, teploty nám šplhají nahoru. Konečně odtála část sněhu z tartanového hřiště. Využili jsme toho a připravili dětem na odpoledne OLYMPIÁDU. Samozřejmě jsme měli ráno výuku. Na oběd nám paní kuchařky připravily bramborovou kaši se smaženými rybími kousky, k tomu kompot. Moc dobré. No a po poledním klidu již zmíněná sportovní soutěž. Každý tentokráte soutěžil sám za sebe. Děti házely šiškami do kruhu, skákaly přes švihadlo, skákaly do dálky - trojskok, běhaly a pinkaly pěnovými míčky softenisovou raketou. Úkolů nebylo mnoho, ale než se vše natrénovalo a změřilo, byla zde svačinka. Opět jsme se rozdělili - plavání, domečky, hry. večeře opět perfektní - tvarohové knedlíky plněné jahodovou marmeládou. Večer se zapnula hi-fi věž a byla DISKOTÉKA. Děti řádily, tančily, zpívaly, soutěžily... Na některých dětech už byla znát únava, proto jsme v 8 hodin ukončili zábavu a do 9 hodin už spali všichni. Moc zdravíme a děti děkují za dopisy i pohledy.

12,den - středa - Opět nádherné slunečné ráno. Dnes nás čekal poslední den výuky. Na oběd byla dušená mrkvička, brambor a hovězí maso. Po poledním klidu jsme vyrazili na poslední společnou vycházku k pramenům Tatínky. Zde si děti zahrály na detektivy a pomocí morseové abecedy luštily šifru. Po svačince plavání a hry na hřišti nebo v lese. K večeři byly těstoviny s kuřecím masem a na večerní program si děti zvolily kino. Dnes dostaly večer s přáním na dobrou noc také malinký dáreček - svítící hvězdičky. Dnes tedy zhasly ještě dříve než kdykoliv jindy. Nyní už spí a těší se na zítřejší výlet.

P.S. A dnes byl také významný den pro Davídka K. - měl 10. narozeniny. Ráno jsme mu všichni zazpívali, dostal hobla a také drobný dáreček. Všichni jsme mu pak popřáli.

13.den - čtvrtek - Tak zde máme předposlední den. Užili jsme si ho úplně naplno. Výlet do Chotěbuzi. Nejprve jedna skupinka, po obědě druhá. A ti, kteří zůstali na hotelu, balili. Nebo spíše si hráli na detektivy. Hledali majitelé ponožek, trenek, triček,...toto byl pro děti nejtěžší úkol celé švp. Jde vidět, že skládání triček a jiného prádla, jim ještě moc nejde. V Chtěbuzi byl pro nás připravený tříhodinový program o vzniku a vývoji písma. Moc pěkné, poučné i zábavné. Jen nás mrzelo, že jsem se nedostali na venkovní prohlídku, tu otevírají až od dubna. Oběd nás opět překvapil: hranolky, smažený sýr a tatarka nebo kečup. Myslely jsme si, že už není možné udělat dětem lepší jídlo... ale mýlily jsme se. K večeři nám uvařili borůvkové kynuté knedlíky. Po večeři šla poslední skupinka na poslední plavání, ostatní ještě na chviličku do tělocvičny. Poté následovalo rozdávání cen a závěrečné hodnocení. Bowling, morseovka, plavání, olympiáda, bodování pokojů, vlajky a tzv. speciální ceny. Jak výsledky dopadly se můžete podívat v galerii...A byly i medaile! Dárečky jste dětem připravili krásné, ještě jedou děkujeme, objevily se zde i ceny, které nám dalo SRPŠ. Poslední selfie s animátorkami, poslední večerka...Ráno dobalíme kufry a mezi 11-11:30 předáme opět vám rodičům. Už se na vás těšíme.